Pisali smo že (naš tretji članek), da ni dovolj, da nas internet naplavi na prve strani Googla, saj moramo biti na to pripravljeni. Naše spletno mesto je prepričalo potencialnega kupca, da je z nami stopil v stik in pričakuje naš odziv, ki smo ga mu obljubili na spletnem mestu. Pričakuje preprosti odziv na svoje povpraševanje ali naročilo. Naša prodaja mora budno spremljati zahteve, ki jih dobivamo preko interneta in se na njih pravilno in pravočasno odzivat. Pred nami imamo kupca, ki je od drugih različen samo po tem, da smo ga pridobili preko interneta. Moramo ga obravnavati enako resno, kot vse, ki so v našo poslovalnico vstopili preko vrat. Zavedati se moramo, da se je za nas odločil, ker nas je našel na internetu in pričakuje takojšnji odziv, ker vse na internetu poteka hitreje. Celoten članek si preberite pod več |
Ker smo vložili v naše spletno mesto si želimo, da je bo tudi uspešno. Postavlja se nekaj vprašanj, kot so:
- Ali smo se za tako prodajo tudi dovolj pripravili?
- Je naša ideja o naši promociji in prodaji preko interneta dovolj premišljena?
- Ali imamo osebo, ki bo skrbela za objavo vseh novosti na našem spletnem mestu in skrbela za hiter odziv na povpraševanja?
- Ali smo razmislili in objavili vse prednosti našega izdelka ali storitve?
- Ali se zavedamo, naših prednosti in pomanjkljivosti in kako smo jih predstavili, da se ločimo od konkurence in pritegnemo kupce?
- Ali je naša ponudba dovolj jasno predstavljena, da se naš kupec ne bo zmedel?
- Ali imamo pripravljen protokol in način komunikacije s kupci?
Še veliko tega je treba premislit, da bomo prodajno uspešni.
Že v (6 članku) smo opisovali načine, kako nas bodoči kupec lahko poišče: Odločiti se moramo za nas najustreznejši način ali za kombinacijo načinov. Do potencialnega kupca lahko pristopamo:
1. preko, elektronske pošte, kjer do elektronskih naslovov prihajamo na različne načine. Edini pravi je zbiranje kontaktov na lastnem spletnem mestu ali preko svojih predstavitev na socialnih omrežjih in domišljena komunikacija s tistimi, ki si to želijo. Tu velikokrat prihaja do zlorab nevestnih ponudnikov, ki z vsiljeno pošto obremenjujejo vse, ki jih dosežejo. Takšen pristop nas lahko kaznuje vsaj z blokado našega spletnega mesta, če nas ne doleti kaj slabšega.
2. preko našega spletnega mesta, kjer s pomočjo optimizaciji našo ponudbo približamo preko pravilno izbranih ključnih besed, iskalcu informacij na iskalnikih, kot so Google, Najdi itd.
Prvi način je primeren za izdelke in storitve široke potrošnje, saj z njim dnevno dosegamo potencialne in stalne kupce in z njimi poslujemo.
Drugi način je primernejši za vse, ki proizvajajo izdelke ali nudijo storitve, ki jih kupujemo občasno. Takrat ko se zanje odločamo, sedemo za internet in iščemo informacije. Naše spletno mesto mora biti pripravljeno na tak obisk in potencialnega kupca pridobiti.
Pravilna priprava našega kataloga naše ponudbe je tista, ko bo dosegla našega kupca. Če so izdelki predstavljeni posamično, jasno, z letaki in nič ne povemo o njihovi ceni niti o načinu prodaje, bo povpraševanje nekako tako:
- naročil bi vaš izdelek ta pa ta, koliko stane?
- kakšni so pogoji dobave?
- morda sledi opis problema bodočega kupca.
Če smo na spletno mesto pred katalog zapisali cenik in količinske popuste ter ostale pogoje, kot je dostava in montaža itd., bomo dobili povsem drugačna povpraševanja.
Če tega nismo pravilno predvideli, bodo povpraševanje ne selektivna in ne bodo prilagojena našim prodajnim pogojem. Verjetno pa bo nas potencialni kupec preskočil in se zanimal tam, kjer je to urejeno. Veliko je detajlov, o katerih mora naša prodajna služba razmislit, kako želi tržit preko interneta.
Primer povpraševanja po betonskih izdelkih:
Potencialen kupec, ki si želi urediti vrtno potko je na internetu našel ustrezni izdelek.
Potencialni kupec pošlje povpraševanje. Spletno mesto obvesti o tem prodajalca.
Če bi spletno mesto dajalo odgovor na prodajne pogoje in ceno, bi bila prodaja korak bliže, saj bi kupec poznal ceno, transportne stroške, ceno morebitnega polaganja, itd. Razmislek o potencialnih kupcih bi jasno razdelil prodajo na drobno in veliko. Spletno mesto bi urejalo komunikacijo s poslovnimi partnerji in njihovo naročanje (B2B – Business to Business), kakor tudi prodajo na drobno.
Boris Bezlaj, univ. dipl. ing.
Vir: - RR d.o.o