Internet je postal za vse mlajše generacije glavni kanal informiranja, ki pri tem uporablja iskalnik Google. Izraza »poguglat« ali »povprašaj Google«, sta se že povsem prijela, tako jasno je, kako bodo tisti mlajši pod 50 iskali na internetu. Pisal sem že o tem, kako pomembno je, da nas Google postavi visoko na prvi strani, to pa ni vse, kar mora ponudnik izdelka ali storitve postoriti, da je prodaja uspešna. Celoten članek si preberite pod več |
Internet je postal za vse mlajše generacije glavni kanal informiranja, ki pri tem uporablja iskalnik Google. Izraza ?poguglat? ali ?povprašaj Google?, sta se že povsem prijela, tako jasno je, kako bodo tisti mlajši pod 50 iskali na internetu in ta meja se nenehno dviga. Pisal sem že o tem, kako pomembno je, da nas Google postavi visoko na prvi strani, to pa ni vse, kar mora ponudnik izdelka ali storitve postoriti, da je prodaja uspešna.
Predpostavimo, da smo s pravilno optimizacijo svoje internetne predstavitve dosegli, da našo ponudbo iskalnik Google poišče po ključni besedi in jo postavi na svojo prvo stran. S tem smo se, v primerjavi z realnim svetom, v virtualnem svetu znašli v največjem kupoprodajnem centru, kjer vse vrvi okoli nas. Moramo imeti vse razdelano, kar nas krasi in loči od ostale konkurence, bodi si, da je to cena, kratki roki dobave, kvaliteta, dober servis, konkurenčno financiranje ? vse to moramo izpostavit in napisat na vidno mesto, da se kupec prične zanimati za našo ponudbo in dobi željo stopiti v kontakt z nami.
Katalog izdelkov, storitev oz. naše ponudbe
Osnova dobre ponudbe je dober prodajni katalog, preko katerega kupec lahko pošlje povpraševanje ali izdelek enostavno kupi. Tu se bom naslonil na primere iz prakse (vir RR d.o.o.), kjer je podan katalog hladilne tehnike, kjer si kupec najprej ogleda primerno hladilno opremo za lokale in primer storitve, kjer kupec želi informacijo o popravilu črpalke.
Katalog naj vsebuje čim več podatkov, ki so strukturirani tako, da si vsak lahko seznanja s ponujenim do podrobnosti, ki jih sam želi. Prav tako je tu pomembno, da je ponujena primerna navigacija, da se kupec lahko posveti vsebini in ga ne bega iskanje poti naprej in nazaj po internetnih straneh, saj ga na ta način hitro sami pospremimo do izhodnih vrat naše obratovalnice ali trgovine. V danem primeru je s klikom na sliko izdelka na voljo letak izdelka z vsemi podrobnostmi.
V primeru prikazanega informiranja o popravilu črpalke je podrobno opisana storitev servisiranja. Informacija se ne veže le na en tip črpalke, saj so pogoji servisiranja enaki za vse črpalke. Temu je prilagojen tudi obrazec informacijskega kanala.
Ko je obrazec izpolnjen in ga kupec potrdi, ta preko elektronske pošte odleti na vse predvidene naslove, vsebina pa se zapiše tudi v bazo podatkov, od koder nadaljnjo komunikacijo s kupcem prevzame tržnik ponudnika, s kupcem vzpostavi kontakt in informacijski kanal pretvori v prodajnega. Od tu dalje je prodaja takšna, kot jo je predvidel ponudnik.
Zgornja primera sem uporabil, da bi na primeru pokazal, kako se v virtualnem svetu ponujena priložnost preko informacijskega kanala pretvori v naš vsakdan, kjer steče prodaja po naših normalnih prodajnih postopkih.
Boris Bezlaj, univ. dipl. ing.
Povezave:
Hladilniki - Kumer s.p.
SE KU d.o.o.