Za poslovneža je poslovna ponudba zelo pomemben dokument. Gre za pisni dokument, ki se lahko pošlje nenapovedano ali pa na zahtevo naročnika. Večina podjetij, katerih poslovanje temelji na storitvah, deluje na podlagi poslovnih predlogov. |
Predstavniki podjetij se trudijo, da bi s prodajo svojih storitev pridobili več strank.
Ponudba je sporočilo, ki ga dobavitelj pošlje svojemu potencialnemu naročniku z namenom pridobitve pravice do dela na določenem projektu ali izvajanja svojih storitev. Pomaga vzpostaviti odnos med stranko in dobaviteljem.
V dokumentu morajo biti ključne informacije o obsegu storitev, stroških, načinu izvedbe in časovnih rokih. Poleg tega lahko v ponudbo dodate veliko več podrobnosti in dejavnikov, ki so pomembni za obe stranki.
Pet preprostih korakov za pripravo učinkovite ponudbe:
Ta prvi korak je namenjen vam kot ponudniku. Vse je odvisno od tega, kako napišete ponudbo in izpostavite svoje prednosti.
Pri predlogu morate vedeti tudi, kaj želijo naročniki. Prepričati jih morate, da je vaša storitev pomembna za izboljšanje njihovega vsakodnevnega poslovanja in jim bo olajšala izvedbo delovnih procesov.
Naredite načrt, kako boste dosegli cilje, ki so si jih zastavili vaši naročniki. Pomembno je, da uskladite izvedbo svojih storitev na način, da bodo stranke zadovoljne z rezultatom vašega dela.
Pri četrtem koraku morate razmišljati kot računovodja. Preračunajte stroške vsega, kar nameravate narediti. Prepričajte se, da imate vse zabeleženo in pravilno izračunano. Ko določite proračun za svoj projekt, ugotovite, koliko so naročniki pripravljeni vložiti. Najverjetneje boste morali proračun uskladiti tudi s potrebami in finančnimi zmožnostmi stranke.
V primeru da niste vodja podjetja, v katerem delate, se prepričajte, da se vaš šef ali partner, s katerimi sodelujete, strinja s končno ponudbo. To pomeni, da morajo vaši nadrejeni odobriti drugi in tretji korak. Ko imate vse podpisano in odobreno, lahko začnete pisati končno ponudbo. Vsi pomembni podatki morajo biti napisani natančno, hkrati pa preprosto in razumljivo.
Če niste prepričani, kako oblikovati poslovni predlog, je na voljo veliko spletnih virov, ki vam lahko pomagajo, na primer predloge ponudb.
Na srečo vam ni treba biti romanopisec, da napišete dobro poslovno ponudbo. Vendar pa je vaša dolžnost zagotoviti, da je to, kar ste napisali, natančno in izvedljivo. Nato ponudbo lahko pošljete naročniku in čakate na njegov odziv.
Vir: MP.si