Predvidoma prihodnji torek, 21. februarja, ob 12. uri, se odprejo prijave za pomoči zaradi visokih cen energentov. Prijave bodo odprte do 28. februarja do 12. ure, torej bo za prijavo na voljo teden dni. Preverite, kaj si lahko pripravite že vnaprej, da bo oddaja vloge hitrejša. |
Kaj je mogoče urediti pred oddajo vloge?
Še preden boste oddajali vlogo, je mogoče pripraviti nekaj stvari, da bo prijava gladko tekla.
1. Zakoniti zastopnik mora imeti kvalificirano digitalno potrdilo (KDP) skladno z navodili za uporabo spletnega programa eEDP. KDP mora biti preverljiv na eEDP. Zakoniti zastopnik potrebuje digitalno potrdilo za podpis vloge in prilog oziroma dokazil, ni pa digitalno potrdilo potrebno za vstop v aplikacijo. Z digitalnim potrdilom je treba tudi podpisati pooblastilo za pripravo vloge, denimo, če vlogo za naročnika (podjetje) oddaja računovodski servis. V aplikaciji bo treba najprej urediti pooblastilo za izpolnjevanje vloge – pooblastilo digitalno podpiše zakoniti zastopnik. V zadnjem koraku, ko prijavitlj dobi izpis vloge v PDF-dokumentu, ta dokument z vsemi obveznimi prilogami podpiše zakoniti zastopnik podjetja z veljavnim KDP. Tako podpisano vlogo potem pooblaščeni računovodski servis vstavi v aplikacijo in jo odda.
2. Pripravite vse račune za obdobje od januarja do decembra 2021 za elektriko, zemeljski plin in/ali tehnološko paro, ki so vir podatkov za ceno na enoto, in količino, ki jo boste vnašali v aplikacijo.
3. Če imate na računih več tarif (nižja, višja tarifa), izračunajte skupno količino in povprečno ceno na enoto. Pri izračunu upoštevajte vsa odjemna mesta in dobavitelje.
4. Pripravite pogodbe za elektriko, zemeljski plin in/ali tehnološko paro za leto 2023 ter podatke za vpis ocenjene vrednosti za leto 2023. Podatke v aplikacijo vpisujete za vsak posamezni mesec in za vsak energent posebej.
5. Matične številke vseh povezanih podjetij (nadrejena in podrejena) ter njihov znesek dosedanje pomoči v skladu z oddelkom 2.1 in/ali 2.4 začasnega okvira.
a) Enostavna pomoč: sofinanciranje v vrednosti 50 odstotkov upravičenih stroškov (ti pomenijo razliko med ceno leta 2023 in 1,5-kratnikom cene v 2021), hkrati pa največ dva milijona evrov subvencije – oddelek 2.1.
b) Osnovna posebna pomoč: sofinanciranje v vrednosti 50 odstotkov upravičenih stroškov, hkrati največ štiri milijone evrov subvencije – oddelek 2.4.
c) Posebna pomoč zaradi zmanjšane gospodarske uspešnosti: 40 odstotkov upravičenih stroškov, hkrati največ sto milijonov evrov – oddelek 2.4.
č) Posebna pomoč za energetsko intenzivna podjetja: 65 odstotkov upravičenih stroškov, hkrati največ 50 milijonov evrov – oddelek 2.4.
d) Posebna pomoč za energetsko intenzivna podjetja v posebnih sektorjih: 80 odstotkov upravičenih stroškov, hkrati največ 150 milijonov evrov – oddelek 2.4.
6. Znesek dosedanje pomoči v skladu z oddelkom 2.1 in/ali 2.4 začasnega okvira za prijavitelja.
Pomoči, dodeljene po začasnem okvirju EU za pomoč podjetjem ob energetski krizi, se seštevajo, zato je pomembno, da podjetja, ki so pomoč prejela za leto 2022, to upoštevajo pri prošnji za pomoč v letu 2023.
Pri izračunu najvišje skupne pomoči, ki jih je prejel upravičenec, se upoštevajo tudi pomoči, ki so jih dobila vsa podrejena in nadrejena podjetja upravičenca v Sloveniji, ki skupaj z upravičencem delujejo kot en subjekt s skupnim virom nadzora.
Pri vnosu podatkov v spletno aplikacijo boste vnesli povprečno mesečno ceno na enoto, ki jo izračunate iz vsote zneskov v evrih na računih. Bodite pazljivi, da ne seštejete vseh cen na enoto in jih delite s številom tarif, saj to ni pravilno, posebej opozarjajo na SPIRIT. Vsoto zneskov delite z vsoto količin vseh tarif v megavatnih urah in dobite povprečno vrednost cene na enoto (v evrih na megavatno uro). Izračuna se torej povprečje nizke tarife (MT) in visoke tarife (VT) na vseh lokacijah oziroma merilnih mestih. Vsota zneska se deli z vsoto količin ter tako dobi povprečna cena na enoto.
Prijavitelji za tisti del energentov, ki jih še nimajo zakupljenih, dajo oceno porabe in cene. Ob tem na SPIRIT opozarjajo, da končna vrednost izplačane pomoči ne more biti višja od zaprošene vrednosti, ki jo je upravičenec oddal v vlogi.
Zakon ne določa omejitev v zvezi s tem, kdaj in za kakšno obdobje podjetje sklepa pogodbe z dobavitelji.
Vloga se bo oddajala na podlagi ocenjene vrednosti, SPIRIT pa bo izvajal korekcijski postopek glede na dejansko porabljene količine in cene. Pomembno je vedeti, da znesek dejansko izplačane pomoči ne more biti višji od zaprošene ocenjene višine pomoči, ki jo boste oddali v vlogi.
Korekcija zneska pomoči bo izvedena na podlagi dejanske porabe in cene energenta. Pomoč se bo izplačevala v vrednosti 80 odstotkov ocenjene višine pomoči, v 2024 se izvede korekcija z izplačilom preostanka, če bodo seveda na to kazali dejanski podatki. Če bo izplačana pomoč presegla dejansko vrednost, bo SPIRIT zadržal del ali celoto teh neizplačanih 20 odstotkov. In če bo višina izplačil še vedno presegala dejansko vrednost, bo upravičenec z odločbo pozvan k vračilu razlike.
Za obdobje od 1. januarja do 31. marca 2023 je prvo izplačilo predvideno do vključno 31. marca 2023, vsa prihodnja izplačila za obdobje od aprila 2023 do decembra 2023 pa se bodo izvajala mesečno do 30. v mesecu za tekoči mesec.
Za izplačila v obdobju od 1. julija 2023 do 31. decembra 2023 se upošteva korekcijski postopek, se torej primerjajo dejanska poraba in cene z ocenami, kar pomeni, da se poračun izvede v letu 2024.
Kot rečeno, bo izplačilo v vrednosti 80 odstotkov višine pomoči za posamezno izplačilo. Do 28. februarja 2024 se upravičencem izplačajo tudi zadržana sredstva v vrednosti 20 odstotkov višine pomoči oziroma razlika do skupne višine pomoči, do katere je upravičen upravičenec, vendar največ do ocenjene višine pomoči, ki izhaja iz oddane vloge, za celotno upravičeno obdobje.
Po zakonu bodo tudi posredni dobavitelji dolžni SPIRIT sporočati podatke o dobavljenih količinah in cenah energentov na enoto za posameznega končnega upravičenca. Posredni dobavitelj k predložitvi ne bo posebej pozvan, pojasnjujejo na SPIRIT. Zakon določa roke za sporočanje, in sicer bo treba za obdobje od 1. januarja 2023 do vključno 30. junija 2023 podatke sporočiti do vključno 31. julija 2023. Za drugo polovico 2023 pa bo treba podatke posredovati do vključno 31. januarja 2024.
vir: Finance