Vse bolj pogosta in uveljavljena je čezmejna oblika prodaje na tujih sejmiščih in tržnicah. Tovrstna oblika prodaje je priljubljena tako pri novoustanovljenih podjetjih, kot podjetjih, ki že poslujejo s tujino. |
Novoustanovljena podjetja ter podjetja, ki so že prisotna na tujih trgih nenehno iščejo nove tržne niše in priložnosti za prodajo svojih izdelkov in storitev. Ena od najbolj pogostih načinov so vsekakor predstavitve oziroma promocija podjetij na tujih sejemskih predstavitvah. To je tudi ena od najbolj pogostih oblik iskanja novih trgov, kjer lahko podjetje ali podjetnik predstavlja svoje izdelke in storitve ter obenem prodaja svoje izdelke. S tem pa si omogoča tudi večjo prepoznavnost svoje blagovne znamke na tujih trgih.
Priljubljena oblika prodaje naših podjetij in podjetnikov pa so seveda tudi tuje tržnice v državah, na katere meji Slovenija. Veliko podjetij in podjetnikov pa se ne omejuje na sosednje države, ampak iščejo tržne niše tudi drugod po Evropi. Vsi pa imajo skupni cilj, in sicer prodreti s svojimi izdelki na trge, kjer še niso prisotni oziroma prepoznavni.
Prodaja na tujih tržnicah, še posebej v Avstriji, se je uveljavila že pred leti. Mnogim podjetnikom še posebej tistim, ki živijo v obmejnih pasovih, pa je prav prodaja izdelkov na avstrijskih tržnicah odprla okno v svet. Na teh so tudi naši podjetniki kot rečeno prisotni že vrsto let, saj so njihove blagovne znamke iskane, glede na kakovost izdelkov, ki jih ponujajo.
Vse več je takih podjetij in podjetnikov, ki se prvič podajajo na pot tovrstne prodaje z namenom prodreti na tuj trg ter se približati tujim kupcem. Poleg ustreznega dovoljenja, ki ga je potrebno pridobiti v državi prodaje, kot je Avstrija, so davčne obveznosti države prioriteta pred začetkom prodaje na stojnicah.
Glede na to, da se večinoma prodaja na tržnicah vrši fizičnim osebam, je potrebno predhodno pridobiti informacijo o davčni obveznosti v državi prodaje, ko gre za prodajo končnim kupcem. Prav tako je potrebno preveriti tudi, ali bo podjetje potrebovalo davčno blagajno ali ne. Vse je odvisno od prisotnosti podjetja na avstrijski tržnici ali gre za občasno prodajo ali redno prodajo, kot tudi področja, kjer se bo prodaja izvrševala.
Pred nami so božični in novoletni sejmi, s tem pa tudi nove priložnosti za mnoga podjetja in podjetnike, ki še niso stopili na pot prodaje na tujih sejmih in tržnicah. Previdnost vsekakor ni odveč še posebej za tiste, ki se bodo prvič pojavili na tujih stojnicah.