December je mesec, ko potekajo obdarovanja zaposlenih, njihovih otrok in seveda poslovnih partnerjev. Če k izbiri darila pristopimo pravočasno in pravilno, je to lahko prijetno opravilo. |
Približujemo se koncu leta, ko večina podjetij svojim poslovnim partnerjem in zaposlenim izkaže pozornost v obliki različnih daril.
Pri tem je dobro vedeti, komu darila podarjamo oziroma, kdo bodo prejemniki. Ali gre za fizične osebe ali poslovne partnerje? So moški ali ženske, morebiti otroci? Kakšna je njihova približna starost? Jih bomo podarili osebno, poslali po pošti ali razdelili na dogodku? Vse to seveda zelo vpliva na izbiro daril.
Pri izbiranju velja tudi razmisliti, v kakšnem odnosu ste z obdarovanci: gre za redne in stalne poslovne partnerje ali za bolj občasna poslovna sodelovanja? Ker darilo podarite osebi in ne »podjetju«, je pomembna tudi zgodba, ki predstavlja vaše vrednote.
Izbiranje daril je lahko zelo stresno, zato ga mnoga podjetja odlašajo do zadnjega trenutka. Priporočamo, da k temu pristopite dovolj zgodaj in razmislite o spodnjih vprašanjih.
Darila naj podpirajo zgodbo vašega podjetja
Zgodba ni roman epskih razsežnosti, temveč naj le podpre in izraža vrednote vašega podjetja.
Ko boste našli zgodbo, jo boste zagotovo z veseljem povedali svojim poslovnim partnerjem, ko jim boste darila izročali. Na enak način se lotite tudi obdarovanja zaposlenih.
Nakupovanje daril pa je seveda tudi strošek, in pri davčni obravnavi daril imajo podjetja kar precej omejitev, ki jim morajo slediti. V nadaljevanju predstavljamo, na kaj je treba biti pozoren pri opredeljevanju vrednosti daril:
Najpogostejše je obdarovanje poslovnih partnerjev. Pri tem je treba upoštevati:
Več o tem si lahko preberete tudi v blogu: Poslovna darila skozi oči računovodje.
Darila, ki jih svojim zaposlenim podari delodajalec, se štejejo za boniteto, ki je obdavčena kot dohodek iz zaposlitve v skladu z Zakonom o dohodnini (Zdoh-2). Podlaga za obračun bonitete je delovno razmerje in z njim povezano družinsko razmerje, ter pogodbeno urejena razmerja, ki so po naravi podobna delovnemu. To velja za nekdanje, sedanje in bodoče zaposlene ter njihove družinske člane.
Kot boniteta se šteje vsak proizvod, storitev ali druga ugodnost v naravi. V primeru, da je obračunana boniteta in s tem plačani prispevki ter akontacija dohodnine, nabava takih daril zmanjšuje osnovo za davek od dohodka.
Pri tem pa sta dve izjemi.
Kako obdariti druge fizične osebe?
Podjetje lahko darila pokloni tudi drugim fizičnim osebam, ki niso njegovi zaposleni. Pri tem velja, da so darila drugim fizičnim osebam v celoti davčno nepriznani odhodek.
Popusti in darila ob nakupu
Če gre za darila, ki jih podjetje daje iz poslovnih razlogov drugim fizičnim osebam v obliki popustov ali priložnostno v obliki dodatnega blaga ali storitev, taka darila niso obdavčena z dohodnino. To pa velja le v primeru, ko je taka ugodnost dostopna vsem strankam pod enakimi pogoji in ni v zvezi z zaposlitvijo ali dejavnostjo fizične osebe.
Darila kupcem (reklama) so v celoti davčno priznani odhodek podjetja.
Več o tem v blogu Najpogostejše napake pri obravnavi reprezentance in obdarovanja.
vir: miniMAX