Evropsko sodišče je v sodbi C-321/19 z dne 28. oktobra 2020 razsodilo, da višina (struktura) nemške cestnine za težka tovorna vozila krši evropsko zakonodajo. Pri določanju višine cestnine za težka tovorna vozila so lahko v skladu z direktivo EU vključeni samo infrastrukturni stroški. Nemška zvezna vlada pa je pri določitvi cestnine upoštevala tudi stroške prometne policije, čeprav ti ne predstavljajo stroškov obratovanja infrastrukture. |
Podjetja, ki so plačevala nemško cestnino, imajo zdaj možnost, da od nemške zvezne vlade zahtevajo povračilo preveč zaračunane cestnine. Zahtevki za povračilo se lahko nanašajo na tisti del cestnine, ki je temeljil na stroških prometne policije. Kolikor je znano, ti znašajo okoli štiri odstotke plačane cestnine.
Nemško združenje prevoznikov BGL v tej zvezi obvešča, kot sledi:
- Podjetja so verjetno v povprečju plačevala okoli 4% preveč cestnine, čeprav se trenutno natančen znesek preplačila cestnine še ugotavlja.
- Zaradi strogih zastaralnih rokov podjetja ne morejo uveljavljati zahtevkov, ki so nastali v letih pred letom 2017. Zastaralni rok je 3 leta. Vse terjatve, ki so nastale leta 2017, bi zato zastarale 31. decembra 2020.
- Glede na zastaranje zahtevkov je zato priporočljivo in potrebno hitro ukrepanje.
BGL priporoča alternativne rešitve za uveljavljanje zahtevkov za povračilo cestnine. Opozoriti pa velja, da teh modelov rešitev (glej spodaj: alternativa 1, 2 ali 3) ni mogoče kombinirati med seboj. To pomeni, da ne morete uporabiti enotne nacionalne rešitve, ki jo priporoča BGL (1. alternativa), in hkrati poslati pismo (3. alternativa) Zveznemu uradu za prevoz blaga (BAG) za uveljavljanje zahtevkov.
Odločiti se morate le za eno alternativo povračila cestnine za tovornjake:
- Alternativa 1: Zainteresirana podjetja se lahko brez obveznosti registrirajo na spletni strani www.mautzurueck.de in oddajo svoje zahtevke za preveč plačano cestnino;
- Alternativa 2: Individualna rešitev z odvetnikom, ki mu zaupate;
- Alternativa 3: Individualna rešitev - na podlagi vzorčnega pisma pripravljenega s strani BGL.
BGL - nemško združenje prevoznikov priporoča nacionalno rešitev s partnerjema: odvetniško pisarno Hausfeld Rechtsanwälte in ponudnikom informacijskih storitev eClaim (1. alternativa).
1. alternativa: enotna nacionalna rešitev
BGL skupaj z odvetniško pisarno Hausfeld Rechtsanwälte in ponudnikom IT storitev ter financerjem procesa eClaim, zdaj prizadetim prevoznikom in špediterjem nudi način, da zahtevajo povračilo preveč zaračunane cestnine.
Predlagana rešitev sodelujočim podjetjem ponuja privlačne pogoje brez lastnega tveganja ali vnaprejšnjih naložb.
eClaim prevzame nastale stroške, medtem ko Hausfeld terjatve registriranih družb zavaruje in izvrši izvensodno - in po potrebi tudi na sodišču.
Zainteresirana podjetja se lahko zdaj registrirajo na www.mautzurueck.de.
Da bi preprečili zastaranje terjatev iz leta 2017, se morajo podjetja registrirati na www.mautzurueck.de do 4. decembra 2020.
Koraki
1.Registracija
Registrirajte se na: https://www.mautzurueck.de/kontakt
2.Priprava ustrezne dokumentacije
Za uveljavitev vaših zahtevkov boste potrebovali pripraviti podatke o plačilu cestnine in potrdila o plačilu cestnine iz ustreznih let. S strani odvetniške pisarne Hausfeld Rechtsanwälte in ponudnika IT storitev ter financerja procesa eClaim boste prejeli ponudbo za financiranje in sporazum o pooblastilu za zastopanje.
3.Izvršitev vaših zahtevkov
Odvetniška pisarna Hausfeld Rechtsanwälte in ponudnik IT storitev ter financer procesa eClaim z ustreznim ukrepanjem preprečijo zastaranje in uveljavljajo vaše zahtevke izvensodno. Če bodo ta prizadevanja v nasprotju s pričakovanji neuspešna, bodo uveljavili vaše zahtevke na sodišču.