Kaj morate storiti, da vam bo davčna blagajna delala še naprej in kaj, če ste zamudili rok za novo digitalno potrdilo? |
Novembra, torej že od nedelje dalje, bo moralo novo namensko digitalno potrdilo pridobiti 5.840 uporabnikov davčnih blagajn, decembra pa še 29.500 takšnih uporabnikov. Kaj to pomeni in kaj morate storiti, da boste sploh še lahko izdajali račune?
Uporabnikom davčnih blagajn se začne iztekati veljavnost namenskih digitalnih potrdil za davčno potrjevanje računov, torej za davčne blagajne. Če potrdilo ne bo več veljavno, boste v prekršku, razen, če boste račune pisali na roke, na vezane knjige računov, predhodno potrjene na Fursu.
Odgovarjamo na nekaj glavnih vprašanj.
Veljavnost omenjenih potrdil poteče po petih letih, prvi uporabniki pa so jih začeli pridobivati novembra 2015, torej dva meseca pred uvedbo davčnih blagajn. Te morajo imeti vsi, ki poslujejo z gotovino (sem sodijo tudi kartice), izjemoma lahko uporabljajo tudi potrjene vezane knjige računov.
Obrnite se na ponudnika davčne blagajne.
Ko namensko potrdilo poteče, pravijo na Fursu, davčna blagajna neha delovati. Poenostavljeno: trgovci, denimo, bi račune sicer lahko tiskali, čeprav bi se na blagajni pojavil znak za napako (»error«), a ti ne bi bili veljavni oziroma bi bili trgovci v prekršku, saj bi bilo onemogočeno davčno potrjevanje računov. Torej povezava s Fursom.
Če podjetnik nima veljavnega digitalnega potrdila, bo kaznovan z globo od 1.500 do 25 tisoč evrov, pravna oseba pa z globo od dva tisoč do 50 tisoč evrov oziroma od pet tisoč do 75 tisoč evrov, če gre za veliko družbo. Odgovorna oseba je kaznovana še z dodatnimi 800 oziroma največ pet tisoč evri.
Uporabljate vezano knjigo računov, ki pa mora biti potrjena na Fursu. A gre za začasno rešitev. Si predstavljate, da bi morali vsakič, ko bi kaj prodali, izdati račun prek vezane knjige računov?
Postopek je enak, kot če bi prvič pridobili takšno digitalno potrdilo, obnova pa je brezplačna:
Na spletni strani Miniblagajna sta objavljena dva videa z navodili za pridobitev in prevzem potrdila ter tudi druga navodila. Navodila so tudi v tehnični dokumentaciji za razvijalce blagajn, poglavje 2.1.
Namensko digitalno potrdilo bo torej zavezanec lahko pridobil ali preklical le elektronsko prek sistema eDavki. Vsi uporabniki davčnih blagajn, ki še niso registrirani kot uporabniki portala eDavki, naj za pridobitev ali preklic namenskega digitalnega potrdila čim prej pooblastijo drugo osebo, morda računovodski servis ali ponudnika davčne blagajne, opozarjajo na Fursu. Postopki pooblaščanja so opisani na portalu eDavki.
vir: Finance