Obrtnikom in podjetnikom država nalaga nove obveznosti pri uporabi embalaže. O pasteh nove uredbe o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo je za oddajo spregovoril predsednik OZS Branko Meh. Slovenski prevozniki pa so opozorili na najbolj pereče probleme in na bližajoče se spremembe cestninjenja. Televizijska ekipa je bila tudi na razstavi orhidej in tropskih metuljev v Vrtnem centru Kurbus in v Vrtnarstvu Urbanek, ki vzgaja ciklame. |
ova administrativna ovira pri uporabi embalaže
Obrtniki in podjetniki opozarjajo na pasti nove uredbe o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo. Ta po njihovem mnenju prinaša nova administrativna bremena z vpisovanjem v evidenco ARSO, vodenjem evidenc o količinah in vrsti embalaže ter poročanjem v letu 2019. »Ali si bomo morali zdaj nabaviti mikro tehtnice, ker take količine z običajnimi tehtnicami ne bomo mogli stehtati,« se sprašuje Branko Meh, predsednik OZS. Poudaril je, da si obrtniki in podjetniki prizadevajo za čisto okolje in da je bolj pomembno, kje bo embalaža končala, ne pa, kakšno evidenco bodo vodili. Na OZS upajo, da bo ministrstvo za okolje in prostor njihove pripombe upoštevalo.
Spremembe v prevozniški panogi
Nov cestninski sitem prinaša spremembe za težka vozila nad 3,5 tone. Cestninjenje bo potekalo brez ustavljanja, vozilu tudi ni treba več zmanjšati hitrosti. Podjetja, ki se ukvarjajo s prevozniško dejavnostjo, pa se morajo čim prej registrirati v sistem DarsGo. »Cestninjenje prinaša v bistvu večjo pretočnost. Prinaša pa tudi dražjo cestnino za prevoznike, razliko bodo občutili predvsem lokalni prevozniki,« meni Vinko Kropec, avtoprevoznik.
V Sloveniji je 80 odstotkov tranzitnega prometa. Tudi tuji prevozniki bodo morali s 1. aprilom v vozilu imeti posebne naprave DarsGo. Predsednik sekcije za promet pri OZS Peter Pišek je pojasnil, da od Darsa še čakajo cenik, da pa se pričakuje 3-odstoten dvig cen cestnin. »Dars in država sta imela željo po večji podražitvi, po trdem pogajanju smo prišli na 3 odstotke,« je pojasnil Pišek. V začetku maja bo na Lopati otvoritev malega logističnega centra, ki ga gradi Pišek.
Na slovenskih cestah je vsak dan veliko tovornjakov. Po podatkih ministrstva za infrastrukturo jih je bilo prejšnji teden celo vsak dan po 11.000. Ob slabem vremenu se tovornjaki izločajo, ne smejo voziti ob praznikih, sobotah in nedeljah. Kljub temu pa v Sloveniji še vedno primanjkuje logističnih centrov. »To je bila politična odločitev, vsa politika si to želi, nobena pa ni namenila sredstev za izgradnjo logističnih centrov,« je še opozoril Pišek. Po njegovem mnenju je v Sloveniji tudi premalo inšpekcijskih služb, ki bi nadzorovale prevoznike, ki se soočajo s hudo nelojalno konkurenco. Pišek je na koncu pozval vse prevoznike, da kršitelje prijavijo.
V znamenju cvetja
V Meleh pri Gornji Radgoni je vrtnarstvo Kurbus so pripravili že 7. razstavo orhidej in tropskih metuljev. Ustanovitelj Miroslav Kurbus, dolgoletni član zbornice, pa je za 40 let delovanja prejel tudi najvišji zbornični priznanji – zlasti ključ in zlasti pečat.
V Vrtnarstvu Urbanek iz okolice Maribora se že četrta generacija ukvarja z vrtnarstvom. Posvečajo se vzgoji ciklam, ki je ena zahtevnejših vrtnarskih kultur.