Slovenski in hrvaški prevozniki, združeni v Sekciji za promet pri OZS in Združenju hrvaških cestnih prevoznikov, so na današnjem srečanju na sedežu Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije ugotavljali, da je v obeh državah prisotna nelojalna konkurenca in da se problemi prevoznikov rešujejo prepočasi. Soglašali so, da evropski komisarki za promet Violeti Bulc predstavijo zahtevo za prost pretok blaga in storitev, ki zaradi številnih administrativnih ovir tujih držav sedaj ni mogoč. |
Predsednik Sekcije za promet pri OZS Peter Pišek je izpostavil pomen medsebojnega sodelovanja: ”En na drugega moramo gledati kot na partnerje, ne kot konkurente. Le skupaj smo lahko močnejši v odnosu do države, tako na nacionalni kot na mednarodni ravni.”
Tako slovenski kot hrvaški prevozniki si prizadevajo za takšno zakonodajo, ki bo sektor transporta uredila celostno. To med drugim pomeni, da storitev mednarodnih prevozov ne smemo enačiti z ostalimi storitvami. Voznik, ki opravlja mednarodne prevoze, po mnenju prevoznikov ne more biti napoten delavec, kot je to na primer gradbinec, ki svojo storitev opravlja v tujini.
Poleg Francije, Nemčije, Avstrije, Italije, Nizozemske, ki tuje prevoznike že obravnavajo kot napotene delavce, se spremembe na področju mednarodnih prevozov obetajo tudi v Španiji in ostalih evropskih državah. To bo po mnenju sekcije za promet pri OZS za slovenske prevoznike še en hud udarec.
Prevozniki se obenem ne strinjajo z novim predlogom Bulčeve v novem mobilnostnem svežnju, ki predvideva opuščanje sistema vinjet in ponovno uvedbo cestnin. Prevozniki so prepričani, da to ni rešitev, saj se bo prevoz samo preusmeril na lokalne ceste, ki so že v osnovi preobremenjene.
Predvidoma julija se bodo slovenski, hrvaški in madžarski prevozniki sestali z evropsko komisarko za promet Violeto Bulc in ji skupaj predstavili aktualne probleme.