V podjetniškem portretu meseca decembra 2016 vam predstavljamo Janjo Brumen, ki vodi Optiko Brumen že skoraj 25 let. Janja je optiko prevzela od svoje tašče, ki je kot optik na Ravnah na Koroškem delala že davnega leta 1979, leta 1986 pa je odprla svojo optiko. |
Janja je sprva želela postati socialna delavka, a je življenje zasukalo njeno življenjsko pot po svoje. Po končani srednji ekonomski šoli se je vpisala na fakulteto za socialno delo, a so jo ljubezen do moža – takrat še fanta – in ponudba tašče, da se ji pridruži v optiki, zapeljale še v podjetniške vode. Med študijem socialnega dela se je prekvalificirala v optika. Ta poklic je hitro vzljubila, saj si je vedno želela delati z ljudmi in za ljudi, kar ji ta poklic vsekakor omogoča, saj z očali posamezniku polepša vsakdan in kvaliteto njegovega življenja. Tako se je leta 1990 zaposlila pri tašči ,došudirala na fakulteti za socialno delo in po upokojitvi tašče leta 1992,prevzela vodenje optike. Po enem letu se ji je pridružil še mož Matjaž in tako jo skupaj vodita že od leta 1993. Da družinska tradicija ne bo izumrla, je tudi sin Jan uspešno končal srednjo šolo za optika v Rogaški Slatini, zdaj pa nadaljuje študij optometristike v Zagrebu. V njegovi odločitvi ga oba z možem podpirata, saj bo s tem pridobil tudi znanja s področja oftalmologije, ki so v njihovem poklicu pomembna in potrebna.
Pred dobrimi dvajsetimi leti sta z možem odprla tudi poslovalnico na Muti, da so strankam z Dravske doline približali njihovo ponudbo. Pred štirimi leti so poslovalnico preselili v Radlje ob Dravi, da so še bližje strankam. Zaposlila sta tudi dodatno pomoč, tako so v podjetju že dvajset let zaposleni trije optiki.
Janjo v življenju žene in motivira pestrost njenega dela z ljudmi, vsakodnevno zadovoljstvo strank, najbolj pa njeni otroci in družina. Najbolj jo sprošča pobeg v naravo, prijetni trenutki z družino, kadar pa je res utrujena, rada skoči v savno. V svoji karieri je ponosna na razvoj svoje optike, kot tudi na svoj strokovni in osebnostni razvoj v poklicu, ki ga opravlja že četrt stoletja. Najbolj pa je ponosna, ko se zadovoljne stranke vračajo in s tem potrdijo kvaliteto in zaupanje v njeno delo.
Janjo sem prosila, da odgovori na naša standardna vprašanja:
1. Kakšna je vaša formula za uspeh?Dober podjetnik si mora zastaviti cilj rasti podjetja. V podjetje mora vlagati in ga razvijati. Podjetnik, ki opravlja storitveno dejavnost za posameznike, tako kot mi optiki, pa mora imeti tudi posluh za komunikacijo, izražati skrb za vid ljudi, znati mora razumeti potrebe ljudi, svetovati in izobraževati o proizvodih – očalnih lečah in dodatkih, na koncu pa natančno in pravilno izdelati korekcijska očala. Slab pa je optik, ki ima pomanjkanje naštetih veščin in je le trgovec, ne pa strokovnjak na področju oskrbe vida.
2. Kaj je pri vašem delu najbolj pomembno?Kot sem že rekla, najpomembneje je natančno in pravilno izdelati korekcijska očala in pa seveda korekten odnos do strank, jim znati prisluhniti, svetovati in izobraževati o očalnih lečah in dodatkih in prepoznati potrebe posameznika.
3. S čim se ukvarja vaše podjetje?V naši optiki nudimo svojim strankam široko paleto korekcijskih okvirjev najrazličnejših blagovnih znamk. Trudimo se zadovoljiti vse naše uporabnike očal. Dobra očala poleg korekcijskega okvirja odlikujejo predvsem skrbno izbrana korekcijska stekla, ki izpolnjujejo zahteve na področju kvalitete vida, hkrati pa so pomemben modni dodatek na obrazu. V času pomladi poskrbimo za bogato kolekcijo sončnih očal, ki jih strankam že zgodaj poleti ponudimo tudi s posebno ugodnimi popusti. Zavzemamo se za celovitost usluge, zato imamo tudi enkrat tedensko ambulanto z očesnim zdravnikom, ki opravi refrakcijo in s tem skrajšamo stranki pot in prihranimo čas, ki ga bi porabila za obisk v redni ambulanti. Po opravljeni meritvi svetujemo pri izbiri in izdelamo očala po vseh osebnih parametrih. Pri sami izdelavi se poslužujemo najsodobnejših računalniško vodenih strojev za meritve, centriranje in brušenje. Vsako stranko ob prevzemu tudi podučimo o negi in vzdrževanju očal, kar prispeva tudi k življenjski dobi le teh. V naši kartoteki vodimo vse podatke o očalih in dioptrijah naših strank ter s tem zagotavljamo, da ob morebitnih poškodbah takoj dobavimo nova očala s stekli enake kvalitete, kot so jih nosile. V naši optiki strankam nudimo tudi vse vrste kontaktnih leč in pripomočkov znanih proizvajalcev, kakor tudi svetovanje glede uporabe le teh. Poleg optike imamo v naših prostorih na Ravnah na Koroškem tudi urarno, kjer lahko stranke izbirajo med najrazličnejšimi ročnimi urami, hkrati pa smo eni redkih na Koroškem, ki še opravljamo hitre servise ročnih ur, kot so menjave baterij, pasov itd. Kot očesna optika z dolgoletno tradicijo se trudimo ohraniti zaupanje naših strank, se razvijamo in nadgrajujemo naše znanje tudi na področju okulistike, hkrati pa se borimo za ohranjanje nivoja našega poklica, ki ga je proizvodnja nizko cenovnih konfekcijskih očal pričela ogrožati.
4. Imate vzornika v svojem poslu?Da, lahko bi tako rekla. Zelo cenim g. Mihelčič Matjaža, ki je avtor mnogih inovacij in patentov s področja očesne optike in habilitiran kot redni predavatelj na Veleučilištu Velika Gorica pri Zagrebu za področje optometrije. Je tudi predsednik Društva očesnih optikov Slovenije in organizator strokovnih konferenc, seminarjev in delavnic s področja optike in optometrije. Njegova posebna interesna področja so predpis specialnih kontaktnih leč, korekcija binokularnega vida ter problem stresa bližinskega vida in naraščanja kratkovidnosti. Je ustanovni član Evropske akademije za optometrijo in optiko.
5. Kaj je bila vaša največja napaka?Nekih hudih poslovnih napak ni bilo, mogoče je bila napaka to, da nismo poslovalnice namesto na Muti že takoj odprli v Radljah ob Dravi. Kot napake ne štejem to, da je cela družina vpeta v optiko, je pa to slaba stan, saj je cela družina odvisna od ene dejavnosti.
6. Kje se vidite čez deset let?Glede na to, da sin študira optometrijo, se bomo vsekakor razvijali v tej smeri, da strankam zagotovimo celovitost ponudbe v oskrbi vida. In čez deset let vam bomo v naši optiki še vedno nudili najboljše rešitve za vaše težave z vidom, naj bodo to očala ali kontaktne leče ali kak individualen pripomoček za izboljšanje ostrine vida. Sin bo v ambulanti opravljal preglede vida. V osnovni optometrični pregled so vključeni postopki objektivne in subjektivne refrakcije, analiza binokularnega vida ter po potrebi meritve bližinskega vida ...
7. Ste že uporabili in prihranili s kartico Mozaik podjetnih?S kartico Mozaik podjetnih pridno koristim popuste, kjer jih le nudijo. Največ pa privarčujem v Kompas shopu, saj se 20% popust res splača.