V nadaljevanju članka vam posredujemo aktualne informacije. |
Kot ste seznanjeni, smo na sekciji za promet pristojne že dalj časa opozarjali na problematiko odvoza pokvarjenih in poškodovanih vozil z AC/HC (avtocest/hitrih cest) ter zahtevali jasno ureditev tovrstnih prevozov. DARS nam je posredoval obvestilo, s katerim nas seznanja o imenovanih pogodbenih izvajalcih, ki morajo dosledno spoštovati cenik z določenimi najvišjimi dovoljenimi cenami storitev.
Izvajanje storitev odstranjevanja ovir z avtocest in hitrih cest, pomoči na cesti in dela z avtodvigali je razdeljeno na pet teritorialnih sklopov – območij nadzornih centrov DARS (glej priloga: Karta-nadzorni centri):
Pogodbeni izvajalci storitve odstranjevanja ovir z avtocest in hitrih cest, pomoči na cesti in dela z avtodvigali opravljajo z vozili z oznako (nalepko zunaj) POGODBENIK DARS.
Na vseh petih sklopih so izbrani izvajalci storitve dolžni zagotavljati 24-urno dosegljivost vseh 365 dni v letu. Odzivni čas od sprejeta klica s strani nadzornega centra DARS do prihoda izvajalca na kraj dogodka je omejen do 45 minut za vozila do 3,5 tone največje dovoljene mase (NDM) in do 90 minut za vozila nad 3,5 tone NDM. Izjema je predor Karavanke, za katerega mora ponudnik zagotavljati odzivni čas 25 minut za vozila do 3,5 tone NDM in 25 minut nad 3,5 tone NDM.
V primeru, da je na avtocesti ali hitri cesti zaradi ogrožanja ostalih udeležencev potrebno nemudoma odstraniti oviro z avtocest in hitrih cest, da je potrebna pomoč na cesti ali delo z avtodvigali, mora pogodbenega izvajalca tovrstne storitve poklicati nadzornik prometa iz pristojnega nadzornega centra DARS. Uporabnik avtoceste ali hitre ceste, ki potrebuje tovrstno pomoč, naj pokliče operaterja v Prometno-informacijskem centru (PIC), na kratko telefonsko številko 1970.
V določenih primerih, ko pokvarjena oz. ustavljena osebna vozila, ki obstanejo na odstavnem pasu cestišča ali v odstavni niši, bistveno ne ogrožajo ostalih udeležencev v prometu, bo prvenstveno za odvoz vozila lahko še naprej poskrbel voznik vozila s klicem asistenčne ali druge avtovleke po svoji izbiri (lastna organizacija odvoza). Vozilo mora biti v primeru odstranitve v lastni organizaciji odstranjeno z avtoceste ali hitre ceste v dveh urah, sicer ga bo na stroške voznika odstranil upravljavec avtoceste. Če voznik nima možnosti izvedbe odvoza vozila v lastni organizaciji, bo odvoz njegovega vozila prav tako organiziran s strani upravljavca avtoceste (klic na 1970).
Celotno informacijo boste našli na spletni strani: Sekcije za promet ali DARSa.
Italija – prevoz odpadkov: V Italiji je bil med poletnimi meseci sprejet nov predpis, ki ureja izdajo dovoljenj za prevoz odpadkov. Vsa podjetja, ki so v Italiji trenutno ŽE vpisana v register prevoznikov odpadkov (pri pristojnem uradu Albo Gestori Ambientali) morajo PONOVNO vložiti vlogo za ureditev vpisa. Skrajni rok za ureditev vpisa je 12. 2. 2016. Zaradi kompleksnih in dolgotrajnih administrativnih postopkov vam priporočamo, da uredite vpis še v tem letu. Kot je praksa že iz preteklosti, lahko vpis opravite tudi preko OOZ Ajdovščina, OOZ Nova Gorica ali OOZ Sežana. Zaradi povečanega števila vlog priporočajo, da vložite popolno prošnjo za ureditev vpisa najkasneje DO 15. 12. 2016. Vsa podjetja, ki ne bodo na novo uredila vpisa v registru prevoznikov odpadkov, bodo avtomatsko izbrisana.
Po novem se bodo sprejemale le elektronske vloge. Prav tako bo Albo izdal le elektronsko dovoljenje, ki ga bo podjetje prejelo po predhodnem plačilu zahtevanih zneskov (takse):
Predpisane takse ob spremembah podatkov:
Predpisane takse za izbris iz evidence oz. registra prevoznikov odpadkov:
Obvezni dokumenti, ki jih je potrebno predložiti k vlogi:
Vloge bo reševala pristojna komisija urada Albo Gestori Ambientali, za kar bo potrebovala najmanj mesec dni od predstavitve popolne vloge.
(vir: SDGZ – Slovensko deželno gospodarsko združenje)
Avstrija – S 1. novembrom letošnjega leta je Avstrija ponovno uvedla omejitve prevoza določenega blaga s tovornimi vozili na odseku avtoceste A12 (od km 6,35 do km 72,0 kot prikazuje zemljevid: >>>tukaj>>> in >>>tukaj<<<<
Omejuje se prevoz s tovornimi vozili NDM +7,5 t in sicer:
a) alle Abfälle, die im Europäischen Abfallverzeichnis aufgenommen sind (entsprechend der Entscheidung der Kommission über ein Abfallverzeichnis, 2000/532/EG, zuletzt geändert durch den Beschluss der Kommission 2014/955/EU) – prevoz odpadkov
b) Steine, Erden und Aushub – zemlja, kamenje, izkopanine
c) Rundholz und Kork – les, pluta
d) Kraftfahrzeuge der Ober- und Untergruppen L1e, L2e, L3e, L4e, L5e, L6e, L7e, M1, M2 und N1 im Sinn des § 3 Abs. 1 Kraftfahrgesetz 1967 – vozila navedenih skupin
e) Nichteisen- und Eisenerze – železova ruda
f) Stahl, ausgenommen Bewehrungs- und Konstruktionsstahl für die Belieferung von Baustellen – jeklo (izjema jeklene konstrukcije)
g) Marmor und Travertin - marmor
h) Fliesen (keramisch). – keramične ploščice
IZJEMA: Zaenkrat so izvzeta tovorno vozila standarda EURO6 (ki imajo NOx manj kot 0,4 g/kWWh). Svetujemo vam, da si pridobite ekološko nalepko, saj bo ta postala obvezna s 1. majem 2017.
(vir: GZS)
O možnosti pridobitve eko-nalepkah smo vas obveščali že v lanskem letu. Informacija je objavljena tudi na spletni strani: http://www.advantageaustria.org/si/oesterreich-in-slovenia/news/local/20141230_LKW-Kennzeichnungspflicht_Abgasplaketten.sl.html
Na sekciji za promet smo pripravili in vložili pripombo na predlog sprememb Zakona o voznikih, ki uvaja visoke globe za prevozna podjetja in njihove odgovorne osebe v primeru, da vozi vozilo voznik, ki nima veljavnega vozniškega dovoljenja. Predlagana globa znaša 4.000 eur za podjetje in 1000 eur za odgovorno osebo. Krivično in nedopustno je, da se s predlagano spremembo Zakona o voznikih uvaja kaznovalna politika, niso pa vzpostavljeni vsi mehanizmi za njeno spoštovanje.