22.julija 2016 je v Italiji stopil v veljavo zakonodajni odlok št. 136/2016, ki obravnava problematiko čezmejne napotitve delavcev v Italijo. Zakon določa minimalne pogoje, ki jih je treba obvezno nuditi napotenim delavcem (minimalna plača, delovni urnik, letni dopust, zaščita nosečnic in delavcev z majhnimi otroki, itd.), ki so sicer predvideni samo za dela, ki trajajo več kot 8 dni; izjema je gradbeništvo, kjer je treba predpise spoštovati ne glede na trajanje del. |
V primeru, da napotitev ni legitimna, določa zakon posledice nepravilnega ravnanja. Delavec bo v tem primeru obravnavan kot zaposlen pri dejanskemu koristniku njegovih uslug, torej pri naročniku; obenem bosta podjetje, ki napoti delavce na delo v tujino, ter naročnik lahko kaznovana z globo 50 evrov za vsakega delavca in za vsak dan dela, z minimalnim zneskom 5.000 evrov in maksimalnim zneskom 50.000 evrov.
Obenem zakon določa še nove administrativne obveznosti, ki jih mora spoštovati vsako podjetje, ki napoti delavce v Italijo, in sicer
Potem, ko je bilo nekaj mesecev kar precej nejasnosti glede teh obveznosti, so pristojni organi podali prva uradna mnenja, obenem pa je pred kratkim vlada objavila podzakonski akt, ki bo stopil v veljavo 26. decembra 2016, ki zadeva obvezno sporočilo o napotitvi.
Poglejmo podrobneje, kaj bi morala slovenska podjetja urediti, če želijo po pravilih delati v Italiji.
Slovensko gospodarsko združenje in povezano storitveno podjetje Servis sta na razpolago vsem interesentom za pomoč pri prilagoditvi novim predpisom in za
Za dodatne podrobnosti in informacije se lahko obrnete na telefonsko številko +3904067248 na kateri boste dobili potrebna pojasnila.