V Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije nikakor ne moremo izraziti strinjanja s predvidenimi neustreznimi ukrepi države s tako imenovano »malo davčno reformo«. Ukrepi še zdaleč ne predstavljajo pobud in spodbud, ki jih je predlagala OZS in s katerimi smo prepričani, da bi prišlo do zagona gospodarstva. |
»Dokler bodo ukrepi države temeljili na socialnih spodbudah in višanju plač v javnem sektorju in ne na ukrepih, ki bi povečali zaposljivost v gospodarstvu in posledično tudi gospodarsko rast, v Sloveniji zagotovo ne bo prišlo do želenih sprememb, s katerimi bi povečali zaposljivost in zagon gospodarstva!« svari predsednik OZS Branko Meh.
Malo gospodarstvo, ki predstavlja 99 odstotkov vseh podjetij v Sloveniji in zaposluje cca 50 odstotkov vseh zaposlenih v gospodarstvu je plačalo državi že enormni davek. Zato nikakor ne moremo pristati še na dodatno povečanje obveznosti podjetnikom in obrtnikom, ki so v pretežni meri posledica slabega dela države oziroma njenih organov. Za nameček pa sedaj povečujejo stroške svojega delovanja še z višanjem plač javnim uslužbencem, namesto, da bi z davčnimi spodbudami zagotovili spodbudno poslovno okolje obrtnikom in podjetnikom, ki so vlečni konj slovenskega gospodarstva. Kar je nedopustno!
Po predvideni »mali davčni reformi« se ukinja olajšava za zaposlovanje, določena z 61. členom zakona, kar je v času, ko imamo v državi še vedno 117.000 brezposelnih oseb in kjer mali delodajalec ni na noben način zaščiten v primeru zaposlovanja, nezaslišano in vodi le še k manjši motivaciji za zaposlovanje.
Poleg tega se bi predvidena višina olajšave za investiranje znižala s sedanjih 40 odstotkov na 20 odstotkov investiranega zneska v opremo in v neopredmetena dolgoročna sredstva v davčnem letu. Pri čemer nas predlagatelj zakona kot predstavnika malega gospodarstva ni prepričal, da ukrep ne bo imel večjih posledic na razvoj malih poslovnih subjektov, na njihovo rast in konkurenčno sposobnost. Ob dejstvu, da bančni sistem gospodarstva še vedno ne servisira na ustrezen način in da na trgu še vedno primanjkuje likvidnostnih sredstev, so bile olajšave za vlaganje neke vrste motivator, s katerim so bili zasebni investitorji primerno nagrajeni za vlaganje lastnih sredstev v rast in razvoj svojih podjetij.
»Država na eni strani govori, da želi imeti visokotehnološko družbo, sočasno pa ukinja olajšave, s katerimi bi to dosegli. Govori eno, dela pa drugo!« poudarja Branko Meh.
Poleg tega spremenjeno obdavčevanje kapitalskih dobičkov, ne glede na njihovo starost oziroma obdobje lastništva kapitala, predstavlja poseg v ustavno pridobljene pravice, saj bo novi zakon enotno obdavčil dobičke po stopnji 25 odstotkov, čeprav veljavni zakon takšne dobičke obdavčuje po nižji stopnji ali jih celo ne obdavčuje več, če gre za dobičke starejše od 20 let.
Edina svetla točka predlagane reforme je nagrajevanje uspešnosti zaposlenih. A ta pozitivna novost nikakor ne more pretehtati kopice neugodnih in škodljivih ukrepov za gospodarstvo.
V OZS še posebej opozarjamo, da sistemske zakonodaje s področja obdavčevanja ni mogoče spreminjati večkrat na leto, kot se to dogaja v Sloveniji. Tovrstne prakse ne pozna nobena urejena država! Ustavno načelo pravne varnosti ter davčne predvidljivosti namreč zahteva transparente in vnaprej znane pogoje poslovanja in tako je povsem nesprejemljivo, da Ministrstvo za finance, kot predlagatelj obravnavanih sprememb, neprestano, nepremišljeno in brez ustreznih celovitih analiz ter izračunov, spreminja podjetjem pogoje poslovanja.
Popolnoma nedopustno in do skrajnosti neresno pa je tudi to, da se za tako pomembno področje kot je »mala davčna reforma« postavi rok za oddajo pripomb do 20. 11. 2015 (deset dni po objavi predloga). Predlagatelj bi moral gospodarstvu absolutno omogočiti primeren čas, da se lahko izreče o tako pomembnih in ključnih spremembah, ki zadevajo prihodnost slovenskega gospodarstva.
Pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije vsako leto pripravimo Zahteve slovenske obrti in podjetništva, ki jih predstavimo predsedniku vlade in ministrom, vendar jih ti ne upoštevajo. Celotno poglavje zahtev OZS je namenjeno ravno ugodnejšemu davčnemu okolju, kjer so navedeni predlogi za razbremenitev stroškov dela in davčne olajšave, s katerimi pri OZS državi zagotavljamo, da bi, zaradi ugodnejšega poslovnega okolja, obrtniki in podjetniki tudi več zaposlovali. Na tem mestu tudi ponovno poudarjamo, da naj Ministrstvo za finance sprejme ustrezne vzvode za razbremenitev stroškov dela in ukrepe, ki bi mu omogočili izterjavo visokih zneskov neplačanega davka, učinkovitejših postopkov nadzora, zlasti pri rizičnih zavezancih, ter naj sprejeme ukrepe za bistveno večje angažiranje na področju preprečevanja dela na črno. In na podlagi tega bo pridobilo velik zalogaj finančnih sredstev. A država nima posluha za predloge obrtnikov in podjetnikov, zato nam v prihodnje očitno ne bo preostalo drugega, kot da opozorimo nase z ustavno presojo in s protesti!