V septembrskem podjetniškem portretu vam predstavljamo Hancman Marka, mladega podjetnika iz Žerjava. Marko je letos prevzel družinsko podjetje Kovinoplastika Hancman in ga preoblikoval v družbo HAPLAST d.o.o. Uspešno nadaljuje dvajset letno družinsko tradicijo proizvodnje plastičnih izdelkov. Sprva so izdelovali lončke za vrtnarstvo, kasneje pa so se preusmerili v akumulatorsko industrijo, za katero izdelujejo sestavne dele in komponente za proizvodnjo akumulatorjev in industrijskih baterij. |
Glavna dejavnost podjetja HAPLAST je brizganje in predelava plastičnih mas. 80 % proizvodnje zajemajo sestavni deli in komponente za proizvodnjo akumulatorjev in industrijskih baterij, proizvajajo pa tudi razne plastične izdelke za kovinsko industrijo. Neprestano iščejo poslovne partnerje in se udeležujejo mednarodnih sejmov. Njihova paleta izdelkov zajema 35 različnih proizvodov. Proizvajajo od milijonskih serij do prototipnih izdelkov, odvisno od potrebe kupcev. Na razpolago imajo 6 strojev za brizganje plastike z zapiralno močjo od 15 do 60 ton. Nudijo tudi storitev ultrazvočnega varjenja plastike, pri katerem se spajajo različne komponente enakih materialov. S pogodbenim partnerjem nudijo razvoj izdelka, izdelavo 3D prototipa in razvoj orodja. Več o podjetju lahko najdete na njihovi spletni strani www.haplast.si.
Markova formula za uspeh je delavnost, inovativnost, prilagajanje potrebam kupcev, doseganje kupčevih zahtev, stalno iskanje novih poslovnih partnerjev.
Pri delu se mu zdi najpomembneje doseganje dobavnih rokov in da vsak izdelek izpolnjuje kakovostne standarde. Le tako lahko ohranjaš zadovoljstvo kupcev in širiš krog le-teh.
Na moje vprašanje, kaj je bila njegova največja napaka v poslu, mi zadovoljno pove, da hvala bogu kakšnih večjih napak še ni bilo, je pa pri poslu vedno treba biti pazljiv, sploh pri sestavljanju ponudb, da ne izpustiš pomembnega faktorja v ponudbi.
Markova vizija je širjenje proizvodnih kapacitet in prodor na tuje trge. Ker mu poslovni prostori v Žerjavu le-to onemogočajo, bo v letu 2016 zgradil proizvodno halo v obrtni coni Glančnik, ki bo omogočila občutno povečanje proizvodnih kapacitet in s tem lažji prodor na tuje trge. Zato čez 10 let pričakuje vsaj 80 % delež prihodkov od izvoza.
Na koncu najinega pogovora me je zanimalo še, ali kaj koristi ugodnosti, ki jih prinaša kartica Mozaik podjetnih. Marko mi pove, da je ravno zaradi najugodnejših pogojev izbral Delavsko hranilnico. Kartico uporabi tudi, ko obišče Kompas shop, kje drugje pa je zaenkrat še ni uporabljal. Ker pa je njegovo podjetje velik odjemalec električne energije in so zato tudi prihranki lahko zelo visoki, želi pridobiti ponudbo od partnerja Mozaik podjetnih Elektro energije. Na osnovi ponudbe se bo odločal o spremembi dobavitelja elektrike.
Zapisala: Judita Škoflek