V mesecu oktobru 2019 smo ponovno v sodelovanju z Javnim štipendijskim, razvojnim, invalidskim in preživninskim skladom RS, v okviru operacije Kompetentna Slovenija, izvedli štiri uspešne delavnice. |
Globalizacija nenehno sooča gospodarstva Evropske unije z novimi izzivi in vsi zaposleni državljani Evropske Unije bodo v prihodnje potrebovali širok nabor ključnih kompetenc za prožno prilagajanje hitrim spremembam v dinamičnem svetu.
Pri razvoju raznolikih individualnih kompetenc se mora omogočiti dostop do znanja vsem zaposlenim ne glede na družbene, kulturne in gospodarske okoliščine, da lahko dosežejo svoj potencial. Kot del programa »Kompetenčnih centri za razvoj kadrov 3.0« je cilj Kompetentne Slovenije brezplačno omogočiti dostop do novodobnih poslovnih znanj in veščin vsem, ki si to želijo. Posameznikom omogočimo razvoj ključnih kompetenc, ki jih potrebujejo oz. jih bodo potrebovali za uspešno nadaljevanje svoje karierne poti.
Na OOZ Ravne na Koroškem smo se s skladom povezali že v letu 2017 in se vključili v program Kompetentne Slovenije. Tako vsako leto prebivalcem Koroške približamo kvalitetne delavnice praktično na domače dvorišče. Letos smo v prvem sklopu v mesecu oktobru 2019 izvedli naslednje delavnice:
Na prvi delavnici je bilo predstavljeno, kako v praksi postati fenomenalni vodja. Udeleženci so imeli priložnost spoznati nove načine in vzvode, kako krepiti lastno integriteto kot vodja, kako se izogniti tipičnim pastem vodenja, kako izboljšati učinkovito tehniko podajanja povratne informacije in posledično izboljšali kakovost vodenja. Poudarek je bil tudi na izboljšanju komunikacijskih veščin in tehnik, ki povečujejo učinkovitost komunikacije s sodelavci in povečujejo povezanost med oddelki (timski duh).
Na drugi delavnici so se udeleženci naučili o pomenu medgeneracijske komunikacije. Slednja je zelo pomembna, saj se na trgu srečuje več generacij, kar posledično pomeni, da bodo podjetja za uspešno poslovanje morala vpeljati strategijo upravljanja z različno starostno strukturo zaposlenih – medgeneracijski management. Za obvladovanje prihajajočih demografskih sprememb je ključen razvoj novih oblik solidarnosti, pozitivne komunikacije, učinkovitega reševanja konfliktnih situacij, primerna motivacija delodajalca k medsebojni podpori, učenju in prenosu znanja, izkušenj med generacijami v podjetjih. Tovrstne kompetence predstavljajo temelj vsakodnevnega delovanja na delovnem mestu. Bistvo je razumevanje sprememb v načinu dela, ki zahteva od zaposlenih, da razumejo in v praksi uporabljajo učinkovite komunikacijske tehnike ter pristope. Delavnica vključuje različne vsebinske sklope iz področja učinkovite medsebojne komunikacije, motivacije in reševanja konfliktnih situacij. Pozitivna komunikacija = aktivna komunikacija, ki temelji na učinkoviti uporabi TOP komunikacijskih tehnik.
Udeleženci so se naučili kako vzpostaviti prilagodljivo delovno okolje v podjetju, kako zadržati zaposlene v podjetju in s tem preprečiti uhajanje znanja in izkušenj s podjetja. Spoznali so motivacijske dejavnike, ki so specifične posameznim generacijam, kako razvijati vseživljenjsko učenje, kako negovati medsebojno spoštovanje in zaupanje med različnimi generacijami. Naučili so se kako na učinkovitost delovnih rezultatov vpliva sodelovanje med zaposlenimi različnih starost in nenazadnje kako spodbujati pozitivno organizacijsko klimo za učenje, prilagajanje na spremembe in sprejemanje drugačnosti.
Ali ste vedeli, da je prvi vtis je zelo pomemben, saj je »prva vstopnica«, ko se prvič srečamo z osebo. Vidni kontakt se vzpostavi v 3–5 sekundah ter vtis že v prvih 4 minutah. Samo 7 % predstavlja vsebina našega govora, preostalo je izraz na obrazu, energija, ki jo nosimo s seboj (55 %) ter naš glas, kako govorimo (38 %).
Saša Einsiedler, priznana predavateljica, ki se ukvarja z izvajanjem delavnic za komunikacijo, osebno rast, izboljševanje odnosov, je udeležencem predstavila mnoge skrivnosti dobrega javnega nastopanja, ki so plod njenih večletnih izkušenj kot voditeljice radijskih in televizijskih oddaj. Prav tako je svojo metodo javnega nastopanja dodatno razvijala na številnih izobraževanjih in izjemno uspešnih treningih.
Udeleženci so imeli priložnost spoznati pomen prvega vtisa in pravil oblačenja pri nastopanju, osnove komunikacije in obvladovanje konfliktnih situacij, kako uspešno pripraviti govor in uporabljati pripomočke med nastopom ter tehnike obvladovanja stresa, telesne mimike in načine sproščanja pred nastopom. Drugi dan je predavateljica analizirala nastope udeleženih, ki so jih izvedli pred kamero in podala predloge za izboljšave.
Danes se veliko govori o stresu in depresiji tudi zato, ker je to eden od vodilnih vzrokov absentizma z delovnega mesta. Kar povezuje ti dve stanji je občutek nemira, nesproščenosti in napetosti, ki posamezniku vedno bolj slabšajo fizično in psihično zdravje.
Predavateljica Sanela Banović, dr. med., je diplomirala na Medicinski fakulteti v Sarajevu in je od leta 2011 zaposlena v Univerzitetnem kliničnem centru Ljubljana na Kliničnem oddelku za gastroenterologijo. Redno se dodatno izobražuje na področju psihologije in psihoterapije, med drugim je opravila večmesečne študije na to temo v ZDA, Nemčiji in Švici.
Udeleženci so na enodnevni delavnici bolj podrobno spoznali področje stresa, psihologije, psihosomatike in dobre komunikacije v profesionalnem in zasebnem življenju. Vsak udeleženec delavnice je slišal teoretične in praktične nasvete glede spopadanja in obvladovanja stresa v vsakdanjem življenju.